Tunceli’de gizli suda serinliyorlar: Kirlenmesin diye konum vermiyoruz

Kent merkezine 20 kilometre aradaki ve Tunceli’de az sayıda kişinin yerini bildiği kanyona ‘Gizli Kanyon’ ismini veren doğaseverler, bu bâtın suda serinliyor.

Tuncelili bir küme doğasever, geçen yıl yaptıkları yürüyüşte serinlemek için dere kenarına indiklerinde bir kanyon keşfetti.

10 metre yüksekliğinde ve 100 metre uzunluğundaki kanyonda yer yer 3 metre derinliğe ulaşan suda serinleyen doğaseverler, kanyonun pozisyonunu da tahribata uğramasın diye paylaşmıyor.

Kent merkezine 20 kilometre aralıktaki ve Tunceli’de az sayıda kişinin yerini bildiği kanyona ‘Gizli Kanyon’ ismini veren doğaseverler, fırsat buldukça engebeli yolları aşarak 2 saatlik yürüyüşün akabinde burada serinliyor.

Kent merkezine 20 kilometre uzaklıktaki ve Tunceli’de az sayıda kişinin yerini bildiği kanyona ‘Gizli Kanyon’ ismini veren doğaseverler, fırsat buldukça engebeli yolları aşarak, dik yamaçlardan inerek 2 saatlik yürüyüşün akabinde burada serinliyor.

“KONUM VERMİYORUZ”

Ali Hıdır Çelik, keşfettikleri kanyonun kirlenmesinden korktukları için pozisyonunu kimseyle paylaşmadıklarını belirterek, şu tabirleri kullandı:

“2 saatlik bir yürüyüş yaparken keşfettik burayı. Terlediğimizden ötürü dere kenarına indik. Derede mağara üzere bir yer görünce meraktan yaklaştık. Yaklaşınca da kanyon olduğunu fark ettik. Çok hoş, kanyonun içi kısa olmasına karşın çok hoş. Burayı ‘Gizli Kanyon’ olarak isimlendirdik. Zira beşerler tabiatın hoşluğunu ne kadar gördüyse o kadar da kirletti. Biz 3 bin rakımlı Munzur Dağları’nın doruğuna de çıkıyoruz. Beşerler oraya kadar bile çöp götürüyor.  Kanyonu aslında buralarda yaşayan insanların kimileri biliyordu. Biz de buranın pozisyonunu, yol tanımını bundan ötürü vermiyoruz. Onun için ismi Bilinmeyen kanyon. Suyu pırıl pırıl, taşlardan doğal iskeleler var ve buralardan suya atlıyoruz.” (DHA)