İstanbul’da Kayseri rüzgarı

İSTANBUL (İGFA) – Kayseri Büyükşehir Belediye Lideri Dr. Memduh Büyükkılıç, İstanbul Taksim’de bir hotelde düzenlenen ‘Kayserili İş İnsanları, Bürokrat ve STK Temsilcileri ile 6’ncı Kahvaltı Programı’na katıldı.

Programa Lider Büyükkılıç’ın yanı sıra, AK Parti Genel Lider Yardımcısı, Mahallî İdareler Lideri Mehmet Özhaseki, Kayseri Valisi Gökmen Çiçek, ilçe belediye liderleri, hayırsever iş insanları, spor ve iş dünyasından Kayserili isimler katıldı.

Büyükşehir Belediye Lideri Dr. Memduh Büyükkılıç, Kayserili iş insanları, bürokratlar ve STK temsilcilerinin bulunduğu programda konuşmasına ‘Şehri sahiplenen hemşehrilerimize layık olma istikametinde uğraş gösteriyoruz’ diye başladı. Kadim kent Kayseri’yi tanıtan ve Kyseri’nin tüm hoşlukları hakkında bilgi veren Lider Büyükkılıç, şöyle konuştu:

“Sizlere layık olmaya çalışıyoruz. Kentimizin özelliklerini herkes burada konuştu. Her şeyden öne burada bulunduğu için değil, gerçek olduğu için çok kıymetli bakanımıza kentimize yapmış olduğu baştan sona her türlü çalışmalarından katkılarından ötürü her vakit teşekkür ediyorum. Evet İstanbul’dayız. Türkiye’mizin güzide kenti fakat hakikaten şehircilik anlayışı dediğimizde akla gelen Anadolu’daki en değerli kent Kayseri olarak biliniyorsa elbetteki Mehmet Özhaseki imzasını kimse göz gerisi edemez. O açıdan sizlerin huzurunda kendisine teşekkür etmek istiyorum. Allah birliğimizi beraberliğimizi bozmasın. Bizlerde bu takımın içerisinde yaklaşık neredeyse 30 yıla varan anlayış ile, ideoloji olarak, grup olarak el ele gönül gönüle vermek suretiyle birlik beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Daha uç noktalara, daha ileri noktalara taşıma istikametinde çaba gösteriyoruz. Haseki bakanımda bahsedecektir fakat Erciyes Kayak Merkezi’ni anlatmadan geçemeyiz. Bugün 19’dan fazla mekanik tesisi, 30’dan fazla pisti, 130 metre pist uzunluğuyla Dünya çapında memleketler arası standartlarla kayak merkezinden kelam ediyoruz. İşte bu türlü hoş bir kentin mensuplarıyız. Tüm bu özelliklerimizin yanında en değerli özelliğimiz hayırseverler kenti olması. Biz hemşehrilerimizle gurur duyuyoruz. Biz bütün kurum ve kuruluşlarımızı bağrımıza basıyoruz. Cenabı Allah’a şükürler olsun bu maksat içerisinde valimizle, kamu kurum kuruluşlarıyla, sivil toplum teşkilatlarıyla, bakanlarımızla, milletvekillerimizle ve Dünya önderi Recep Tayyip Erdoğan’ın yol arkadaşı olarak hizmet etmeyi kendimize ibadet biliyoruz.”

BAŞKAN BÜYÜKKILIÇ: ‘ŞEHRİMİZLE VE HEMŞEHRİLERİMİZLE GURUR DUYUYORUZ’

Kayseri’yi daha âlâ noktalara taşımak için gece gündüz çalıştıklarını tabir eden Lider Büyükkılıç, ‘Şehrimizle ve hemşehrilerimizle gurur duyuyoruz’ diyerek, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Kayseri kadim medeniyetler kenti. Cumhuriyet Meydanı’ndan baksanız gerdanlık üzere bir kalemiz ve yanı başında kapalı çarşımız. Hunatı’mız, Cumhuriyet Dönemi’nin yapıtı Bürüngüz Camii’miz, Cami Kebiri’miz. Birinci tıp fakültesi olarak dünyada tanımlanan Gevher Nesibe Tıp Fakültesi Medresesi ve daha kaçları. Medeniyetler kenti derken, her medeniyetin temsil edildiği Roma mezarına kadar bulunduğu hoşlukları paylaşıyoruz. Aidiyet duygusu oluşturmak ismine kentimizi seviyoruz. Yatırımcılarımıza minnet duyuyoruz. Kenti sahiplenen hemşehrilerimize layık olma tarafında uğraş gösteriyoruz. 3 Organize Sanayi, 1 özgür bölgesi, Tekno Parkı’yla dayanışmanın merkezi Kayseri’den kelam ediyoruz. Mimarsinanı’mızın ve gönül sultanı Seyyidi Burhaneddini’mizin kenti Kayseri’den bahsediyoruz. Biz kentimizle gurur duyuyoruz. Hemşehrilerimizle gurur duyuyoruz. Sizlere layık olmak için gece gündüz kentimizi daha düzgün noktalara taşımak için koşturuyoruz. Çok şükür güzel bir noktadayız.”

Kayserili vatandaşlarla tek tek ilgilenen Lider Büyükkılıç, İstanbul’daki hemşehrileri ile bol bol hatıra fotoğrafı çektirdi.

Programda, Kayseri Sivil Toplum Kuruluşları Federasyonu tarafından plaket takdimi gerçekleştirildi.

BÜYÜKKILIÇ, KAYSERİ TANITIM GÜNLERİ’NDE

Programın akabinde, Lider Büyükkılıç, İstanbul Yenikapı Kayseri Tanıtım Günleri’ni ziyaret ederek, birinci günden bu yana ağır ilgi gören Kayseri Büyükşehir Belediyesi’nin standını gezdi.

Başkan Büyükkılıç, Büyükşehir Belediyesi standını yanı sıra öteki stantları da tek tek gezerek vatandaşlarla sohbet etti.

16 ilçenin tanıtımının da yapıldığı aktiflikte, huzur kenti Kayseri’nin tarihini, kültürünü, medeniyetini, ticaretini, turizmini anlatılmasının yanı sıra yöresel lezzetlerini, mantı, sucuk, pastırma, nevzine üzere eserleri de tanıtıldı.

Kayseri Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Serdar Öztürk’ün de katıldığı Kayseri Günleri’nde konserler, etkinlikler ve şovlar düzenlendi. Bu kapsamda Kayserili ünlü sanatçı Baha, verdiği konser ile izleyenlere mükemmel bir gece yaşattı.

Memleket Günleri Kayseri Buluşması programında birbirinden enteresan müsabakaların yanı sıra Kayseri Büyükşehir Belediyesi Spor A.Ş. ve KAYMEK A.Ş. tarafından sahne şovları ve kukla aktiflikleri de yapıldı.