‘Gizli Kanyon’da serinlemek için 2 saat yol yürüyorlar

Tunceli, el değmemiş akarsuları, derin vadileri, ulusal parkı ve kanyonlarıyla her yıl milyonlarca turisti ağırlıyor. Bilhassa yaz aylarında birçok doğasever Tunceli’ye gelerek, karların geç eridiği tepe ve yaylalarda tabiat yürüyüşü yapıyor. Tuncelili bir küme doğasever de, geçen yıl yaptıkları yürüyüşte, serinlemek için dere kenarına indiklerinde bir kanyon keşfetti.

Yaklaşık 10 metre yüksekliğinde ve 100 metre uzunluğundaki kanyonda yer yer 3 metre derinliğe ulaşan suda serinleyen doğaseverler, kanyonun pozisyonunu da tahribata uğramasın diye etraflarıyla paylaşmadı. Kent merkezine yaklaşık 20 kilometre uzaklıktaki ve Tunceli’de az sayıda kişinin yerini bildiği kanyona ‘Gizli Kanyon’ ismini veren doğaseverler, fırsat buldukça, engebeli yolları aşarak, dik yamaçlardan inerek 2 saatlik yürüyüşün akabinde burada serinliyor.

‘KİRLETMESİNLER DİYE POZİSYON VERMİYORUZ’

Ali Hıdır Çelik, keşfettikleri kanyonun kirlenmesinden korktukları için pozisyonunu kimseyle paylaşmadıklarını belirterek, şu tabirleri kullandı:

“2 saatlik bir yürüyüş yaparken keşfettik burayı. Terlediğimizden ötürü dere kenarına indik. Derede mağara üzere bir yer görünce meraktan yaklaştık. Yaklaşınca da kanyon olduğunu fark ettik. Pek hoş, kanyonun içi kısa olmasına karşın çok hoş. Burayı ‘Gizli Kanyon’ olarak isimlendirdik. Zira beşerler tabiatın hoşluğunu ne kadar gördülerse o kadar da kirlettiler. Biz 3 bin rakımlı Munzur Dağları’nın doruğuna de çıkıyoruz. Beşerler oraya kadar bile çöp götürüyor. Yangınlar bunlardan ötürü çıkıyor. Kanyonu aslında buralarda yaşayan insanların kimileri biliyordu. Biz de buranın pozisyonunu, yol tanımını bundan ötürü vermiyoruz. Onun için ismi ‘Gizli kanyon’. Burası çok güzelimize gitti ve buraya gelmek için 2 saat yürüyoruz. Buraya ulaştığımızda büyük bir keyif alıyoruz. Sıcaklığın arttığı bu günlerde buraya gelip serinliyoruz. Suyu pırıl pırıl, taşlardan doğal iskeleler var ve buralardan suya atlıyoruz.”

Kadir Gezmiş ise, serinlemek için saatlerce yürüdüklerini lisana getirerek, “Hava epeyce sıcak ve 2 saatlik bir yürüyüşün akabinde buraya varıyoruz. Buraya gelmek için 4 saat yürümem gerekirse yeniden yürürüm. Buradan çok keyif alıyoruz. İnsanın sudan çıkası gelmiyor. Büyük taşlar var ve bunların üzerinden suya atlıyoruz. Bu kanyon kimse tarafından bilinmediği için ‘Gizli kanyon’ diyoruz ve yol tanımı vermiyoruz. 100 metre uzunluğuna sahip. Serinlemek ve tabiatın keyfine varmak için saatlerce yürüyoruz” dedi.