Fransa’dan bisikletle yola çıktılar, Bodrum’a geldiler

İngiltere’de doğan ve 32 yıl evvel Avustralya’ya taşınan emekli pilot Chris Teale ve eşi Celia Teale, pandemi devrinde denizaşırı ülkelere gitmeyi planladı. Amerika Birleşik Devletleri (ABD), Meksika ve İngiltere’yi gezen çift, bisikletle Avrupa tipi yapmak istedi.

24 Haziran’dan Fransa’dan tipe başlayan ikili, Avrupa cinsinin akabinde Türkiye’ye geldi. 40 yıl evvel evlenen ve 3 çocukları bulunan Teale çifti, son durakları Bodrum’a ulaştı. Çift burada kısa bir tatilin akabinde uçakla Fransa’ya döneceklerini belirtti.

Öte yandan, 107 gün boyunca seyahat yapan çiftin 6 bin kilometre pedal çevirdiği belirtildi.

‘Fiyatlar çok uygun’

İngiltere’de doğduklarını ama 32 yıl evvel Avustralya’ya taşındıklarını lisana getiren emekli pilot Chris Teale, şunları söyledi:

“Pandemi devrinde meskende kapalı kalmaktan sıkıldık ve denizaşırı ülkelere gitme kararı aldık. Sidney’den Havai, Los Angeles, Mexico City, Miami ve Londra’ya uçtuk. Londra yakınlarında 2 bisiklet aldık. Feribotla Fransa’ya geçtik. Avrupa’da bisiklet tipi yapmak için yola çıktık. Fransa, Almanya, İsviçre, Avusturya, Macaristan, Slovakya’ya gittik. Karadeniz’e ulaştığımızda güneye inmeye karar verdik. Sonunda favori ülkemiz Türkiye’ye ulaştık. İstanbul’a ulaştığımızda bisikletleri bırakıp yürüyerek gezdik. Sıcakkanlı Türk vatandaşlarla tanıştık. Herkes ‘Yardıma gereksiniminiz var mı, yemek yediniz mi?’ diye sordu. Sonunda Bodrum’a ulaştık. Yaklaşık 4 ay boyunca 6 bin kilometre pedal çevirdik. Buradan sonra bisikletlerimizle birlikte Londra’ya uçacağız. Akabinde Avusturalya’ya gideceğiz. Seneye tekrar bisikletlerimizle Türkiye’ye gelip güney kısmını bisikletlerimizle gezeceğiz. Beşerler çok yeterli, hava çok çok hoş, fiyatlar çok uygun, yemekler çok hoş.”

‘Bisiklete binip yola çıkmak yeterli’

Yolculukları boyunca küçük oteller ve kiraladıkları meskenlerde kaldıklarını söz eden Chris Teale, “Avrupa bisiklet rotası, çok hoş fakat ben bisiklet tutkunlarını Türkiye’ye davet ediyorum. Seyahatimiz Türkiye’de her geçen gün daha da güzelleşti. Daha evvel Türkiye’ye hiç gelmemiştim. Birinci sefer geldim. Bir daha gelmek istiyorum. Türkiye’nin her yerini görmek istiyorum. Seyahat benim için güç geçmedi. Bu tıp için daha evvelce idman yapmanıza gerek yok. Yalnızca bisiklete binip yola çıkmak yeterli” dedi.