Ekrem İmamoğlu’ndan ‘teşekkür’ göndermesi: ‘Ayıplandığını ilk kez son yıllarda görür oldum’

İBB Lideri İmamoğlu, 30 Ağustos Zafer Bayramı resmi merasimlerinin akabinde, Mimar Sinan Meydanı ve Taban Altı Otoparkı’nın açılışını yapmak üzere Üsküdar’a geçti. Açılışa, CHP Bayan Kolları Lideri Aylin Nazlıaka da katıldı.

Şehrin tarihi merkezlerinden Üsküdar’a yeni bir meydana kavuşturan projeyi, Haziran 2019’da yüzde 40 düzeylerindeyken devralan İmamoğlu, çalışmaları hızlandırarak ilçeye ve İstanbul’a bir meydan daha kazandırdı. Konuşmasına İstanbulluların Zafer Bayramı’nı kutlayarak başlayan İmamoğlu, vatandaşları Yenikapı’da 19.00’da başlayacak aktifliğe de davet etti.

“150 Günde 150 Proje” kapsamında çalışmaların tüm süratiyle sürdüğünü kaydeden İBB Lideri, tesisle ilgili şunları söyledi:

“ÜSKÜDAR’LA MİMAR SİNAN YAN YANADIR”

Üsküdar’ın en kıymetli noktalarından birindeyiz. Burasının ismi Mimar Sinan Meydanı. Üsküdar, Mimar Sinan ismiyle çok yan yanadır. Mimar Sinan, bu kente ülkemize ve bilhassa İslam coğrafyasına çok özel eserler ikram etmiş çok değerli bir mimarımızdır. Hatta mimarların tahminen de en önde gelen isimlerinden birisidir. Bu manada bazen Mimar Sinan, sahiden bir çeşmede, bir türbede ya da su yollarının geçişlerinde önümüze çıkmaktadır. Çok özel bir kentte yaşıyoruz. Hakikaten bu kentin değerini bilen ve ona nazaran çalışan ihtimamlı, titiz hizmetleri ortaya koyan bir süreci kentimizle buluşturmak için aralıksız çalışıyoruz. Bu meydan, Üsküdar’daki Mimar Sinan Meydanı ve alt tarafında bulunan yaklaşık 1000 araçlık otoparkımız çok kıymetli bir hizmeti karşılayacak.

“PROJELERİN SAHİBİ MİLLET”

Zorlu bir inşaat süreci yürütüldü. Projesi yapılmış ve aşikâr bir oranda çalışmaları başlamış bir biçimde devraldık. Bu çeşit hizmetlerde hiçbir vakit kısır tartışmaların içerisinde olmadık. Bugün açtığımız proje dahil, yaptığımız ve yapacağımız yüzlerce projenin ya da hizmetin sahibi millettir, hiçbir siyasi parti değildir. Münasebetiyle bizler milletimizin sermayesini, milletimizin varlığını en ahlaklı bir biçimde hizmete dönüştürüp milletimizin kullanımına sunmanın gururunu ve keyfini yaşıyoruz.

“İBB VE ÜSKÜDAR BELEDİYESİ SÜRECİ BİRLİKTE YÜRÜTTÜ”

Bu projeyi Üsküdar Belediyesi’yle iş birliği halinde yürüttük. Üsküdar Belediyesi’yle bir arada çalıştık, birlikte konuştuk, masalar kurduk, geçmişe dair mülkiyet problemlerini ele aldık. Ortadaki uzlaşmazlıkları giderdik. Günün sonunda Üsküdar Belediyesi’ne ilişkin bir çarşıda muhakkak oranda paylaşılan, muhakkak oranda Üsküdar Belediyesi’ne bırakılan bir çarşıyla birlikte otopark kısmında belediyemizin de hizmet vereceği belediyemize ilişkin üniteler ve Üsküdar Belediyesi’ne ilişkin üniteler olacak. Meydan ve otoparkın kullanımı da Büyükşehir Belediyemizin kurum ve kuruluşları tarafından yönetilecek ve bakımları sürecek. Uzlaşarak sonuca vardık. Bugün açılış yapıyoruz. Teşekkür etme vakti. Ben başlangıcından bugüne emeği geçen kim var ise hepsinden Allah razı olsun. Hepsine yürekten teşekkür ediyoruz.”

İSKİ’nin Beylerbeyi’nden Boğaz’a atık su girişini önlemek için üretimini tamamladığı İstavroz Atık Su Tüneli’nin açılışından sonra Üsküdar Belediye Lideri Hilmi Türkmen’e gelen yansıları anımsatan Ekrem İmamoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“TEŞEKKÜR ETMENİN AYIPLANDIĞINI BİRİNCİ KERE SON YILLARDA GÖRÜR OLDUM”

Teşekkür etmenin ayıplandığını ben birinci kere son yıllarda görür oldum. Kime ettiğinizle ayıplanıyor. Ekrem İmamoğlu’na teşekkür etmek birileri için ayıp olabiliyor. ‘Gönülden teşekkür ederiz.’ Ben bunu öteki açılışlarda da söyledim. Burada da söyleyeceğim. Bir açılışta Sayın Üsküdar Belediye Lideri Üsküdar’daki bir İSKİ açılışında bana teşekkür etti. Mutlu oldum. Ben de ona teşekkür ettim. Muhtemelen o da şad olmuştur. Ancak mensubu bulunduğu siyasi partiden ve onun yakın gruplarından kendilerine reaksiyon geldi. Ne kadar reaksiyon gelirse gelsin hem Üsküdar halkı hem İstanbul hem de milletimiz bu cins dayanışmalara ve bu çeşit paylaşımlara teşekkür eder, hoşnut kalır, keyifli olur. Her iki tarafı da açıkçası alkışlar. Umarım bu sayın belediye liderimiz o gösterilen yansılara tıpkı biçimde benim düşündüğüm biçimde reaksiyon göstermiştir. Birbirimize teşekkür etmeye burası dahil umarım devam ederiz. Ben buradan kendisine sesli olarak teşekkür ediyorum. O da bir formda bize teşekkür eder diye de umut ediyorum. Burası bir partinin projesi değil. Bir partiye, bir belediye liderine ya da bir şahsa ilişkin bir proje değil. Burası İstanbul halkının. Üsküdar Belediyesi’yle birlikte çalıştık, bir arada konuştuk. Bugün açılış yapıyoruz. Teşekkür etme vakti. Ben başlangıcından bugüne emeği geçen kim var ise hepsinden Allah razı olsun. Hepsine yürekten teşekkür ediyoruz. Belediye Liderimiz da burada olsaydı gelemedi, katılamadı. Umarım bir akşam burada birlikte yürürüz. Ve emeği geçenlere bir arada ses verir, teşekkür ederiz. Minnet duymak kadar hoş bir şey yok. Teşekkür etmenin ayıplandığını ben birinci kere son yıllarda görür oldum. Örneğin Ekrem İmamoğlu’na teşekkür etmek birileri için ayıp olabiliyor.

“HAREM’DEN ÜSKÜDAR’A NOSTALJİK TRAMVAY GELİYOR”

Mimar Sinan Meydanı’nı, yeşil alanı en üst düzeyde tutan bir dizaynla ele aldık. İstanbulluları beton görünümünden uzak bir meydan bekliyor. Üsküdar, İstanbul için de kıymetli buluşma noktalarından birisi haline gelecek. Üsküdar’ın işgal edilmiş ya da bir biçimde vatandaşın kullanması gerekirken şahsî kullanımlar seçimiyle kapatılmış birtakım alanlarını tekrar vatandaşlarımıza kazandırmak için ağır bir uğraş içerisindeyiz. Bundan vazgeçmeyeceğiz. O nadide yapıtların etrafında camilerimizin ya da öteki yapıtlarımızın etrafındaki düzenlemeden asla vazgeçmeyeceğiz. Biliyoruz ki milletin malı, millete aittir. İhtimamlı çalışmalarımız sürüyor. Bir kısım Muhafaza Konseyi süreçleri devam etse de süratlice Salacak’ın düzenlenmesine de başlayacağız. Arkadaşlarım bu sonbaharda oraya birtakım heyeti ilgilendiren konular olsa da önümüzün açık olduğu kısmından işimize başlayacağız. Salacak’tan geçecek olan Harem’den Üsküdar’a hakikat insanlarımızı taşıyacak olan nostaljik tramvayımızın da hem dizaynını bitirdik hem de imalatına başladık.

“KURULLARA PROJE YOLLADIĞIMIZDA MERCEKLE BAKIYORLAR”

Şehrin tarihi alanlarında ihtimamlı ve hoş işlere devam edeceğiz. Mimar Sinan Meydanı olmasından ötürü çok beğendiğim ve biraz muhafaza şurasında uzamış anladığım kadarıyla süreçler. Biz kimi suralara proje yolladığımızda mercekle bakıyorlar. Bakıyorlar derken gördüklerini de görmezden geliyorlar. Bu türlü enteresan bir süreç uzayıp gidiyor. Taksim Meydanı’nda buna misal sıkıntılar yaşadık. Seyahat Parkı’na el konulmaya kalkıldı. Mimar Sinan’ı daha âlâ tanıyacağımız, çocuklarımızın, gençlerimizin Mimar Sinan’ın bu coğrafyada hangi yapıtları bıraktığını görüp hissedebileceğimiz bir anıtı da hazırlıyoruz. Yakın vakitte buraya konulmasını rica ediyorum, diliyorum ve istiyorum. Suradan da bu işin bir an evvel çıkmasını diliyorum.”

“VALİDEBAĞ’I TAKİP EDİYORUM”

Mimar Sinan Meydanı’nın açılış merasimine katılan kimi vatandaşların Validebağ’la ilgili davetleri üzerine İmamoğlu, “Süreci ben de takip ediyorum. Arkadaşlarım da inceliyor. Gerektiğinde Üsküdar Belediyesi’yle de bu manada irtibat kurarak sonucun olgun bir tabana bağlanmasını da istiyorum” dedi.

“SORUNLAR ÇÖZÜLEREK HİZMETE AÇILDI”

İBB Genel Sekreter Yardımcısı Arif Gürkan Alpay, açılışı yapılan park ve tesis için şu bilgileri paylaştı:

“Sözleşmesi yapılarak imaline başlanan Taban Altı Otoparkı, Çarşı Binası ve Mimar Sinan Meydanı Düzenleme işini, kaba inşaat halinde haziran 2019’da yüzde 40 düzeylerinde devralarak tamamladık. İnşa edildiği alanda mülkiyet durumu nedeniyle tüzel düzenlemelere gereksinim duyulmaktaydı. İlçe belediyemizle mutabakata varılarak ortak kullanım protokolü düzenledik. Bu protokol 2021 yılında imzalandı. Bu protokolle birlikte kullanıma yönelik tüm belirsizlikler ve tüzel aksaklıklar ortadan kaldırıldı. İnşaat çalışmalarına sürat verilerek tamamlandı. Protokol kapsamında AVM içerisinde yüz dokuz adet bağımsız ticari kısım, ilçe belediyemize mart 2022’de teslim edildi. 6 adet bağımsız kısım meydan işletmesi ve taban altı otopark işletmesi Büyükşehir Belediyemiz bünyesinde imali ve işletilmesine karar verildi. Otopark çarşı bloğunun izdüşümünde kalan alanda ise toplam 50 araç kapasiteli otopark ilçe belediyemize fiyatsız kullandırılacaktır.”

Konuşmaların akabinde kurdele keserek meydanı ve kapalı otoparkı hizmete açan İmamoğlu, kurmaylarıyla birlikte kısa bir inceleme de yaptı.

PROJE HAKKINDA

İBB’den verilen bilgiye nazaran, 44 bin metrekarelik bir alanı kapsayan Mimar Sinan Meydanı ve Taban Altı Otoparkı ile ilgili çalışma 300 milyon liraya mal oldu. Proje kapsamında; 4 Katlı 956 araç kapasiteli yer altı otopark, 116 ticari dükkan, 1 kafeterya, 20 bin metrekare peyzaj alanı yer alıyor.